Peştele mâncat mai des, te conduce la succes.

Beneficii nutritive

Beneficiile consumului de pește

Pentru o alimentaţie responsabilă, peştele este un aliment care nu ar trebui să lipsească din coşul de cumpărături, datorită elementelor nutritive pe care le conţine. Carnea de peşte este bogată în proteine, lipide, vitamine şi minerale, astfel putând să înlocuiască orice alt tip de carne. În plus, aceasta este uşor digerabilă, deoarece nu conţine ţesut colagen fibros. 

Carnea de peşte este o parte importantă dintr-o nutriție echilibrată, fiind o principală furnizoare de grăsimi esenţiale omega-3, cu rol în dezvoltarea şi menţinerea performanţei intelectuale, precum şi în protecţia sistemului cardiac. Peştele este considerat a fi şi un aliment care îmbunătăţeşte funcţiile creierului. Un experiment a demonstrat faptul că oamenii care mănâncă o singură masă de peşte pe săptămână îşi reduc declinul intelectual specific înaintării în vârstă cu circa 10 - 13%. 

Carnea de peşte este şi un aliment de bază în meniul copiilor aflaţi în creştere. Începând cu vârsta de un an şi cel puţin până la 3 ani de viaţă, copiii ar trebui să mănânce peşte de 2-3 ori pe săptămână, astfel încât să li se dezvolte la parametri optimi funcţiile cognitive, memoria şi randamentul intelectual.

Peștele gras sau slab?

Cum alegem peştele?

Atunci când mergeţi la piaţă sau la magazin să cumpăraţi peşte, este important să ştiţi să îl alegeţi. Cea mai bună metodă este să cumpăraţi peştele viu. Dacă acest lucru nu este posibil, există câteva metode simple pentru determinarea prospeţimii:

Sfaturi...

Posibilităţile de dietă şi întreţinere corporală

Sunt foarte des întâlnite cazurile în care persoanele upraponderale, sau cele cu o greutate peste medie încearcă să utilizeze o dietă de slăbire rapidă și drastică, dar le este imposibil să o continuie pe o perioadă lungă, iar în momentul în care încetează dieta, kilogramele pierdute se întorc.

Nutriționiștii spun că se poate slăbi rapid, însă trebuie avute așteptări realiste de la dietă. În plus, orice dietă trebuie asociată cu activitate fizică. În primul rând, trebuie reduse din alimentație caloriile de care nu avem nevoie. Tot ceea ce înseamnă calorie înghițită și neconsumată este transformată în grăsime. În al doilea rând, trebuie tăiate din alimentație zaharurile rafinate, grăsimile saturate și toate mâncărurile semipreparate.

În al treilea rând, nu trebuie să se mănânce seara. În acest fel, metabolismul va arde grăsimile acumulate pe parcursul zilei, pentru a menține funcțiile corpului.

Nu în ultimul rând, nu trebuie să uităm de exercițiile fizice pentru rezultate pozitive în cura de slăbire.

Consumul de pește este indicat atât în curele de slăbire, cât și pentru o alimentație cât mai sănătoasă. Carnea de pește este recomandată tuturor grupelor de vârstă. Aportul energetic adus de carnea de pește este cuprins în intervalul 80-250 kcal/100g, în funcția de pește. Aportul energetic a 100 g carne de pește acoperă necesarul zilnic de energie al unui adult în proporție de 5-10%

Link-uri utile:

  1. SFATUL MEDICULUI
  2. REVISTA "TRATAMENTE NATURISTE"
  3. REȚETE SLĂBIT

Proiectul de promovare şi relansare a consumului de peşte în România, este un proiect finanţat prin POP 2007-2013, cu sprijinul Guvernului României şi Uniunii Europene şi întreprins de Doripesco în perioada 2013 – 2015.

Scopul acestui proiect este de a promova consumul de peşte şi de a scoate în evidenţă importanţa consumului de peşte. Oamenii pot conştientiza valoarea adăugată pe care consumul de pește o aduce organismului, doar prin scoaterea în evidenţă a proprietăţilor nutritive ale acestuia. Pentru o alimentaţie responsabilă, peştele este un aliment care nu ar trebui să lipsească din coşul de cumpărături, datorită elementelor nutritive pe care le conţine.

În acelaşi timp, trebuie tras un semnal de alarmă cu privire la scăderea consumului de peşte în România, faţă de restul ţărilor din Uniunea Europeană (consumul anual de peşte în România este de 10 ori mai mic decât cel din ţările Uniunii Europene, în condiţiile în care se cifrează la numai 4,5 kilograme/ locuitor. Cei mai mari consumatori de peşte şi produse din peşte sunt Portugalia şi Spania, care consumă 48, respectiv 45 de kilograme pe locuitor pe an.)

Vă recomandăm:
Păstrăv tăvălit prin fulgi de porumb – păstrăvul ciufulit este extrem de gustos
Păstrăv tăvălit prin fulgi de porumb – păstrăvul ciufulit este extrem de gustos
Pescarii de munte ziceau că e bine să prinzi patruzeci de peşti pentru cei patruzeci de sfinţi, pentru a avea peste an noroc la peşte.
Păstrăv afumat – carnea albă și slabă a peștelui de munte, gustul care nu se uită
Păstrăv afumat – carnea albă și slabă a peștelui de munte, gustul care nu se uită
Locuitorii munţilor au conservat dintotdeauna carnea prin sărare sau afumare, îndeosebi carnea de peşte, care era un deliciu nu foarte des întâlnit pe mesele sătenilor de la munte, pline cu brânzeturi şi carne de oaie, spre deosebire de dunărenii pescari, atât de obişnuiţi cu gustul aromat al peştelui.
Baghetă de novac – un aperitiv din pește, cu adevărat delicios
Baghetă de novac – un aperitiv din pește, cu adevărat delicios
Pentru cei care credeau că există suficiente reţete pentru acest minunat peşte, ei bine, nu există! Şi se mai inventează încă. Savoarea novacului este de nedescris.
Salată de icre – rețetă românească tradițională,  ideală atât pentru copii, cât și pentru adulți
Salată de icre – rețetă românească tradițională, ideală atât pentru copii, cât și pentru adulți
Un aperitiv foarte potrivit şi nelipsit de la mesele festive, salata de icre este un preparat tartinabil despre a cărui reţetă ideală se spune că are nevoie de foarte multe icre bătute bine și doar de puțin ulei și apă.

Newsletter